Her får du vite mer om
hvilke plikter en arbeidstaker har.
Du er pliktet til å gjøre
en så god jobb som mulig og gjøre de oppgavene du blir satt til. Du skal også
ivareta din egen og andres sikkerhet på arbeidsplassen. Dessuten skal du møte
på jobb til avtalt tid og stå i jobben den tiden avtalen sier.
Oppførsel
Du er pliktet til å vise
en normalt god oppførsel. Du skal også være lojal overfor arbeidsplassen din,
både når du er ute på oppdrag for bedriften, og når du ikke er på jobb.
Normer og regler
I alle bedrifter
eksisterer det ulike normer og regler. Disse forteller noe om hvordan det er
forventet at du skal være i en jobbsammenheng. Finn selv ut hvilke normer som
gjelder på din arbeidsplass.
Arbeidsmiljø
På arbeidsplassen din har
du ulike plikter når det gjelder arbeidsmiljøet. Du skal si fra om ting som går
ut over liv og helse. Du kan få stanset arbeidsoppgaver dersom det kan medføre
fare for liv og helse.
No comments:
Post a Comment