Kvalifikasjoner



·         Å planlegge, lede, gjennomføre og evaluere pedagogiske aktiviteter for barn og unge, ut fra deres alderstypiske trekk og etter deres behov.

·         Å bruke observasjon som redskap i planleggingen og gjennomføringen av arbeidet.

·         Å legge til rette for lek ut fra den betydning lek har for barns læring, utvikling og sosialisering, og med utgangspunkt i den enkeltes funksjonsnivå.

·         Å anvende forming, sang, lek, musikk, litteratur og drama i det daglige arbeidet.

·         Å kommunisere med mennesker med ulik kulturell bakgrunn, ulike livssyn og ulik sosial status.

·         Å være seg bevisst sin rolle som arbeidstaker, medarbeider, fagperson og medmenneske.

·         Å samarbeide med barn og unge, foresatte, kolleger og andre samarbeidspartnere.

·         Å bidra til brukermedvirkning, forebyggende helsearbeid, fysisk aktivitet og sunt kosthold.

·         Å sette grenser, løse konflikter og være en tydelig voksenmodell.

·         Å arbeide etter prinsipper for helse, miljø, og sikkerhet og ta ansvar for egen helse.


·         Å veilede elever, lærlinger og andre i praksissituasjoner.


No comments:

Post a Comment